Super Olcay – Olcay Gulsen | Boek review

Wat vind ik het leuk om weer te bloggen. Ik merk nu pas hoe erg ik het gemist heb, hoewel het goed was voor me het even los te laten ben ik blij dat ik nu weer volop aan de gang kan. Op Twitter vroeg ik wat jullie het liefst eerst zagen en dat bleek een boek review van het boek Super Olcay van Olcay Gulsen. Het perfecte inspiratieboek voor (aanstormende) Girlbosses. Met veel tips over dromen, financiën en zaken doen.

Auteur

De naam Olcay Gulsen heb je vast wel eens gehoord. Olcay was de eigenaar van het kleding merk Supertrash wat helaas in Maart dit jaar failliet is verklaard. Toch vind ik haar een inspirerende vrouw, ze is met niets haar eigen bedrijf begonnen en heeft met vallen en opstaan veel geleerd over het ondernemerschap. Inmiddels kan je haar regelmatig op tv bij RTL Boulevard voorbij zien komen en is ze een samenwerking aangegaan met Kruidvat en heeft daar haar eigen tassenlijn op de markt gebracht.

Vormgeving

De vormgeving van dit boek vind ik on point. Met mooie foto’s en inspirerende quotes is het boek zeker niet saai vormgegeven. Aan het eind van ieder hoofdstuk staat een overzicht van de lessen die ze zelf geleerd heeft. Zo kun je snel en makkelijk de tips nog eens doorlezen. Ook vind je aan het einde van een hoofdstuk een stukje over mensen die dichtbij haar staan. Die haar geholpen hebben met haar carrière en die iets vertellen over Olcay. Dit geeft het boek extra persoonlijkheid.

Inhoud

Inhoudelijk heeft het boek zeker een aantal waardevolle tips. Ook is haar verhaal inspirerend en motiverend. Als startende ondernemer kun je hier zeker veel van leren. Maar ook als je al langer in het vak zit kan het boek waardevol zijn als motivatie. Ik vind het boek fijn geschreven, het is eerlijk en openhartig en leest lekker weg. Ik heb het boek dan ook in een avond uitgelezen. Als je begint wil je gewoon niet meer stoppen.

Het meest interessante hoofdstuk vond ik “Het is leuk om succes te hebben, maar blijf bescheiden.” Voornamelijk omdat ik me hier echt in kon vinden. Je ziet zo vaak dat succesvolle mensen naast hun schoenen gaan lopen en de realiteit kwijtraken en daar houd ik niet van. Tuurlijk mag je trots zijn als je iets goeds bereikt, maar blijf dichtbij jezelf. Doe je niet anders voor dan je bent en blijf bescheiden. Dat zijn een aantal wijze lessen die ze op een goede manier overbrengt.

Super Olcay Gulsen boekreview boek review recensie

Voor wie is dit boek interessant?

Dit boek is geschikt voor bosses in alle soorten en maten. Hoewel het boek gericht is op vrouwen is het misschien wel net zo interessant voor mannen. De tips zijn toepasbaar op verschillende branches dat maakt het waardevol voor iedere ondernemer. Veel tips komen je misschien bekend voor maar een reminder is nooit weg.

Conclusie

+

• Waardevolle lessen
  • Sympathieke Auteur
  • Houd je aandacht goed vast
  • Leest vlot weg
  • Mooi vormgegeven

• Lessen kunnen soms wat generiek zijn
Het is wel duidelijk denk ik, dat ik dit boek een aanrader vind. Als je graag dit genre boeken leest – Het is vergelijkbaar met Girlboss van Sophia Amaruso en On top van Anna Nooshin – ben je echt in for a treat. Ik ben iemand die de aandacht gauw verliest bij het lezen van een boek, maar daar had ik bij Super Olcay absoluut geen last van. Als je nog opzoek bent naar leesvoer voor deze vakantie dan kun je het boek onder andere hier kopen voor 20€.
Volg:
Monique Jebbink

Eigenaresse van The Girlboss. Wil altijd veel te veel, word nerveus van sociaal gedrag, geniet van het leven is gek op katten en verslaafd aan Netflix, droomt over Milka chocolade en slaapt daardoor veel te lang. Is gek op Girlbosses en Dream chasers en support iedere chick te gaan voor haar #Goals.

Find me on: Web | Twitter