fbpx
 

Social media is dé manier om jezelf in de kijker te spelen bij mogelijke klanten. Platformen zoals Instagram, Facebook en Pinterest kunnen zorgen voor veel bezoekers naar je zakelijke blog. Daarnaast, hoe vaker een potentiële klant jou voorbij ziet komen, hoe sneller deze geneigd is om iets bij je te kopen. Belangrijk dus om actief te zijn op social media. Ik heb in dit artikel een aantal dingen op een rijtje gezet voor social media succes.

Doe deze 3 dingen voor social media succes als zakelijk blogger

Laat jezelf zien

Social media wordt door zoveel bloggers gebruikt dat het soms lastig is om jezelf te onderscheiden. Toch is daar een simpel trucje voor en dat is om je eigen koppie te laten zien. Er is namelijk maar 1 jij. De hobby’s die je hebt, de doelen die je nastreeft en de dingen die je doet maken jou tot een uniek persoon. Juist dat maakt jou interessant voor je volger.

Daarnaast is jezelf laten zien ook de ideale manier om een connectie met je volger te krijgen. Er zullen mensen zijn die jou juist gaan volgen om wie je bent. Als mensen je leuk vinden heb je ook meer kans dat ze contact met je gaan leggen door bijvoorbeeld een reactie achter te laten of je een pm te sturen.

Natuurlijk zijn er ook mensen die jouw niet leuk vinden. Maar in the end heb je ook niets aan deze mensen. Want deze mensen zullen nooit je klant worden. Let the haters hate en trek je er vooral niet te veel van aan.

doe deze dingen voor social media succes als zakelijk blogger

Re-post je content

Als je al een tijdje blogt heb je al een hoop content liggen. Het is slim om dit continu onder de aandacht te blijven brengen. Mensen die je nu volgen, volgden jou misschien 6 maanden geleden nog niet. Alleen de content die je toen maakte kan nog steeds relevant zijn voor ze.

Probeer dus om op social media je oude content onder de aandacht te brengen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een weekly throwback te houden, waarbij je op social media een oude blogpost deelt en daar kort wat over verteld.

Dit kan in bv. Insta stories maar ook op Twitter of Facebook. Belangrijk hierbij is dat je goed kijkt waar je doelgroep zit. Op die platformen moet je namelijk aanwezig zijn voor het beste resultaat.

Plan je content

De één vindt het geweldig, de ander doet het liever wanneer ze er zelf zin in heeft. Toch heeft het plannen van je social media posts een aantal voordelen. Je kunt namelijk consistent blijven. Het kan goed zijn dat je zonder te plannen wel eens vergeet iets te plaatsen. Het is ook een hoop werk om al die social kanalen up to date te houden.

Het grootste voordeel is dus consistentie, alle social platformen hebben namelijk één ding gemeen en dat is dat je door het algoritme beloond wordt voor regelmatig posten. Dat betekent beter zichtbaar. En beter zichtbaar betekent meer leads dus meer klanten.

Je content plannen kan heel makkelijk via bijvoorbeeld Buffer, Hootsuite of Later. Ik raad je aan hier gewoon eens mee te experimenteren, ook als je normaal niet zo van het plannen bent. Probeer het gewoon eens en als blijkt dat het niet bij je past, stop je er gewoon weer mee.

Er zijn zoveel opties als het gaat om social media marketing, maar hopelijk hebben deze tips je een beetje op weg geholpen. Probeer ze eens en laat me weten wat voor jou werkte. Ik ben benieuwd!


doe deze dingen voor social media succes als zakelijk blogger

Would you like to…?

Download Het Pinterest Ebook

Voor 5 keer meer bezoekers naar je blog

Natuurlijk wil je dat je blog en website goed bezocht worden. Ik heb in een halfjaar tijd mijn blog bezoekers vervijfvoudigd en het mooie is, jij kan dit ook met behulp van Pinterest.

Pinterest is een visuele zoekmachine en werkt dus hetzelfde als Google, het word ook nog eens door miljoenen mensen gebruikt dus gegarandeerd dat jij meer bezoekers kunt krijgen via Pinterest. 

Download nu het gratis ebook en ga vandaag nog aan de slag!

 

Laat je E-mail achter en download het E-book!

[instagram-feed]

Pin It on Pinterest

Share This